دیدار مدیر کل هواشناسی با فرماندار سلسله

تاریخ ارسال : چهار شنبه, 12 مهر 1402

دیدار مدیر کل هواشناسی لرستان با فرماندار سلسله

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان لرستان بهروز مرادپور  مدیر کل هواشناسی لرستان در فرمانداری سلسه با میلاد شرفی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار 

 بهروز مرادپور ضمن تقدیر از مجموعه ی فرمانداری سلسله بخاطر همکاری در توسعه و تجهیز هواشناسی شهرستان ، گفت بر اساس برنامه توسعه شبکه ایستگاهها تعداد ۴ ایستگاه از ۷ ایستگاه بارانسنجی سنتی  شهرستان سلسله به دیتالاگر بارانسنج خودکار تبدیل شده است که در صورت همکاری فرمانداری ۳ ایستگاه  باقی مانده نیز خودکار خواهند شد.

وی وظیفه هواشناسی را با توجه به بالا رفتن توقعات و درخواستهای  کاربران در حوزه های مختلف از هواشناسی ، متفاوت تر از گذشته توصیف نمود و گفت ارائه ی خدمات مطلوب و دقیقتر به کاربران  مستلزم تجهیز هواشناسی به فن اوری جدید و نیروی متخصص می باشد .

در ادامه فرماندار سلسله ضمن تقدیر از هواشناسی بخاطر عملکرد مطلوب و همکاری با ستاد مدیریت بحران در زمان بروز پدیده های جوی مخرب گفت هواشناسی در سالهای گذشته بخصوص در جریان سیل ۹۸ با اطلاعرسانی بموقع هشدارها باعث کاهش خسارات جانی و مالی فراوانی در لرستان شد و جایگاه و نقش حساس  این سازمان در کاهش خسارات مالی و جانی  بر همگان مشخص شد. . 

شرفی در ادامه گفت هواشناسی از سازمانهای تصمیم ساز در مدیریت بحران می باشد و هواشناسی الشتر جزو ارکان تصمیم ساز مدیریت بحران در  این شهرستان می باشد. 

وی در پایان در خصوص اختصاص اعتبار در جهت پیشبرد اهداف هواشناسی بخصوص در توسعه و تجهیز شبکه ایستگاههای این شهرستان قول مساعد داد