دیدار مدیر کل هواشناسی لرستان با فرماندار پلدختر

تاریخ ارسال : سه شنبه, 23 خرداد 1402

فرماندار پلدختر در خصوص تامین اعتبار دو ایستگاه دیتالاگر باران سنجی در پلدختر قول مساعد داد.
به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان لرستان بهروز مرادپور  مدیر کل هواشناسی لرستان در فرمانداری پلدختر  با حمید خادم فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار 
بهروز مرادپور ضمن تقدیر از مجموعه ی فرمانداری بخاطر همکاری در توسعه و تجهیز هواشناسی شهرستان ، گفت بر اساس برنامه توسعه شبکه ایستگاهها تعداد ۵ ایستگاه از ۱۱ ایستگاه بارانسنجی سنتی شهرستان به دیتالاگر بارانسنج خودکار تبدیل شده اند و به امید خدا و با همکاری فرمانداری ۶ ایستگاه  باقی مانده نیز  طبق برنامه به فن اوری خودکار  مجهز خواهند شد.
وی وظیفه هواشناسی را با توجه به بالا رفتن توقعات و درخواستهای  کاربران در حوزه های مختلف از هواشناسی  بسیار سنگین توصیف نمود و گفت ارائه ی خدمات مطلوبتر و دقیقتر به کاربران  مستلزم تجهیز هواشناسی به فن اوری جدید و نیروی متخصص می باشد .
در ادامه فرماندار پلدختر ضمن تقدیر از هواشناسی بخاطر عملکرد مطلوب و همکاری شبانه روزی بخصوص با ستاد مدیریت بحران در زمان بروز پدیده های جوی مخرب گفت هواشناسی در سالهای گذشته با اطلاعرسانی بموقع اطلاعیه و اخطاریه های جوی باعث جلوگیری و کاهش خسارات جانی و مالی فراوانی در لرستان شد و جایگاه و نقش حیاتی و حساس این سازمان در کاهش خسارات مالی و جانی بر همگان مشخص شد.
 خادم با بیان اینکه  هواشناسی از سازمانهای تصمیم ساز در مدیریت بحران می باشد، در خصوص پیگیری و اختصاص اعتبار در جهت پیشبرد اهداف هواشناسی بخصوص در توسعه و تجهیز شبکه ایستگاههای دیتالاگر بارانسنجی قول مساعد داد.