دیدار معاون استاندار لرستان با کارکنان هواشناسی لرستان بمناسبت روز جهانی هواشناسی

تاریخ ارسال : سه شنبه, 07 فروردین 1403

بازدید معاون عمرانی استانداری لرستان از هواشناسی لرستان در چهارم فروردین  روز جهانی هواشناسی.
  دالوند معاون عمرانی استانداری  از هواشناسی لرستان بازدید و از نزدیک با مدیر کل و کارکنان این اداره کل دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان لرستان در این دیدار ابتدا مدیرکل هواشناسی لرستان گزارشی از عملکرد این اداره کل بیان نمودند. 
در ادامه مرادپور در خصوص تجهیز و تکمیل رادار گفت مهمترین پروژه عمرانی هواشناسی لرستان در سال های آتی خرید و نصب رادار هواشناسی بود که با مساعدت سازمان هواشناسی، استانداری و دستگاههای اجرایی استانی مرتبط انجام و در مرحله ی بهره برداری آزمایشی می باشد. خرید و نصب ایستگاههای هواشناسی شهری برای شهرستانهای استان، جایگزین نمودن ایستگاه های خودکار هواشناسی به جای باران سنجی های سنتی در نقاط مختلف استان که به تایید شبکه پایش سازمان رسیده عنوان نمودند و خواستار همکاری و مساعدت استانداری به خصوص  در تخصیص اعتبارات عمرانی برای تسریع در  تکمیل این شبکه در استان شد.
در ادامه دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان ، هواشناسی را یکی از مهمترین دستگاههای اجرایی در رشد و توسعه ی کشور و استانها و همچنین در کاهش خسارات جانی و مالی فراوان در کشور عنوان و افزود در کشور قبل از هر گونه برنامه ریزی و انجام طرحها و برنامه های اقتصادی،عمرانی،صنعتی و کشاورزی و ..... بایستی هواشناسی را تقویت و به تجهیزات روز دنیا و نیروی انسانی متخصص مجهز نمود و انجام این مهم بازگشت چندبرابری سرمایه و رشد اقتصادی در بخشهای مختلف را بهمراه خواهد داشت علاوه بر این ، موضوع مهمتر و حیاتی تر حفاظت از جان و مال مردم هست که نمونه ی بارز آن وقوع پدیده های جوی مخرب در سال ۹۸ بود و لزوم توجه ویژه به هواشناسی را نمایان تر و ضروری تر می کند 
 وی همچنین در خصوص پیگیری اختصاص اعتبارات عمرانی برای تکمیل شبکه هواشناسی جذب نیروی انسانی و هزینه های جاری هم از طریق استانداری و دستگاههای استانی قول مساعد داد. 
در ادامه ی ایشان ضمن دیدار چهره به چهره با کارکنان هواشناسی ، از مرکز تحقیقات و پیش بینی، استودیوی خبر هواشناسی، سالن دیسکاشن این مرکز بازدید نمود و کارشناسان این مرکز به سوالات تخصصی وی در خصوص نحوه ی صدور پیش بینی و هشدارهای جوی پاسخ دادند. در پایان با لوح تبریک به مدیر کل و اهدای شاخه گل به کارکنان روز جهانی هواشناسی را به آنها تبریک گفت.